Bagus Ke Penapis Air Coway Ombak?

Kenapa perlu pakai penapis air coway model Ombak?

0 37

Sebelum saya cerita lebih lanjut mengenai kelebihan penapis air Coway model Ombak ini, adakah anda pernah dengar atau sendiri terfikir contoh dialog di bawah?

“Bersih ke air paip rumah aku ini?”

“Kenapa rasa payau je air ini?”

“Walhal dah masak air guna cerek, masa telan pulak,  rasanya payau.

Lagi, tekak merasa tak selesa.”

“Nak kata cerek kotor, setiap hari dah di basuh.”

Ringkasnya, kesedaran untuk mendapatkan air bersih sudah semakin meningkat di kalangan rakyat Malaysia.

Iyalah, bila minum air bersih selalu, barulah badan semkin segar dan kita juga lebih produktif bekerja.

Dan bila minum air bersih yang tidak tercemar , barulah terhindar dan kurang kena penyakit.

 

Ada banyak jenis penapis air. Ada yang letak di luar rumah dan ada yang guna untuk minum sahaja.

Bak kata menteri, bekalan air ke rumah di Malaysia adalah bersih. Tetapi jika kita sendiri minum rasa payau, eloklah dapatkan penapis air supaya kita minum air tanpa rasa ragu-ragu.

Apabila kita ragu-ragu, hati pun tak tenang. Padahal nak minum air kosong sahaja.

Namun tidak dinafikan, kos untuk membeli penapis air agak tinggi. Jadi pastikan betul-betul ciri di bawah ini supaya setiap ringgit dan sen yang kita keluarkan berbaloi.

  1. Kualiti air yang dihasilkan
  2. Jenis filter yang digunakan
  3. Air sejuk dan panas
  4. Penjimatan elektrik
  5. Kekerapan servis (filter kena servis selalu baru bersih)
  6. Mesin penapis air yang diiktiraf

Mengapa Perlu Dapatkan Penapis Air

Coway Ombak?

Ada banyak Model dalam pasaran, macam mana nak pilih yang bagus?

disini saya dengan yakin dan suka  untuk mencadangkan penapis air model Ombak kerana:

Menggunakan filter RO (Reverse Osmosis)

Cuba pergi kedai runcit atau stesen minyak, check harga air RO yang penutup warna putih.

500 ml sahaja pun harga dah RM1.40.

Jika sehari kita digalakkan minum 2 liter air, maksudnya kita perlu berbelanja RM5.60 sehari untuk minum air RO. Cuba darab sebulan, mahu RM150 sebulan.

Itu baru diri kita, belum lagi ahli keluarga lain dalam rumah.

Bagaimana jika kita sendiri ada penapis air RO ini dalam rumah?

penapis air coway Ombak suhuSuhu Boleh Laras

“Nak buat susu anak, takkanlah nak kena panaskan cerek sampai air mendidih? Nanti nak kena campur air suam pula!”

Penapis air Ombak ini memang dibuat untuk rakyat Malaysia yang berhadapan situasi begini. 

Kita cuma mahu buat susu anak atau mahu buat air teh, jadi kita mahukan suhu air yang betul-betul sesuai.

Tidaklah main agak-agak campur air panas dengan air sejuk sahaja.

Jadi penapis air Ombak ini ada fungsi suhu boleh laras. Kita putar sahaja suhu mengikut berapa yang kita mahukan.

Senang tak?

Kekerapan Servis Penapis Air Ombak

“Sebelum ini pernah juga beli penapis air yang letak di meter air luar rumah. Tapi jarang saya nak bersihkan.”

Pihak Coway akan datang 2 bulan sekali untuk check mesin penapis air.

Haa mudah kan? Tak perlu pening kepala fikir nak basuh filter la atau nak beli filter baru di mana.

Saiz tangki yang besar

Pernah seorang klien saya menggunakan penapis air yang untuk minum ini untuk tadah air mandi untuk bayi.

Bayi itu baru sahaja lahir, jadi nak guna air bersih dan suam-suam sahaja.

Sekali tadah satu baldi, jadi cepat habis air dalam tangki air panas. Nak kena tunggu lagi setengah jam baru panas balik air.

Iyalah lepas mandikan bayi, nak kena bancuh susu pula.

Jadi, dia pun upgrade kepada model Ombak.

Model unik Ombak ini berkapisiti:

  • 7.8 liter air untuk suam
  • 2.3 liter air sejuk
  • 3.4 liter air panas

Selepas tukar kepada model mudah laras yang berkapasiti tangki lebih besar, maka kerja rumah lebih cepat dan teratur. 

Semoga and mendapat manfaar drpda penerangan ini.

Leave A Reply

Your email address will not be published.